سیدمحمود نبویان نماینده تهران در مجلس، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:امروز در شبکه خبر در مورد چرایی مخالفت رهبری با تفاهم یادداشت ایران و آمریکا مشغول بیان دیدگاه رهبری بودم که به صورت ناقص رها شد. بخش مهم آن بررسی متن یادداشت تفاهم بود که علت مخالفت رهبری را بیشتر آشکار میکرده است.
«جام طلایی» دیگر روی آنتن نمیرود و سرنوشت ادامه پخش آن نامشخص است. برخی حدس و گمانها اشاره به این دارند که طعنه مهمان برنامه به محمدحسین میثاقی یکی از مهمترین دلایل توقیف است.
در شرایطی که کشور نیازمند انسجام و اتحاد میان تمام اقشار جامعه بوده و صدا و سیما میتواند نقش مهمی در حفظ وحدت میان مردم، حاکمیت و سیاسیون ایفا کند، مجریان و کارشناسانی که در این رسانه حضور دارند، از اجرای مهمترین مسئولیت خود برنیامدند و علیه مذاکرات ایران و آمریکا سخن میگویند.
مجری صداوسیما گفت: اجازه بدید رسانه به عنوان رسانهی مردم، حرف حق را بزند. مردم خیابان حق دارند بدانند چه چیزی را دارید امضا میکنید، شاید مثل گذشته توافق نسیه باشد!
مؤمن انقلابی و دلسوز ایران عزیز آن است که اولاً نیتش در بیان هر حرف و انجام هر عملی خدایی باشد و حفظ انسجام و بیان واقعیت درباره بهترین تصمیم و اقدام در جهت حفظ نظام و کشور و منافع ملی اندیشه کند، نه از سر احساس و هیجان بیمنطق و شور بیپشتوانه شعور.
مبهمترین و در عین حال مهمترین بخش توئیت پزشکیان، همان عبارت کوتاه «پاسخ درخور» است. دولت ابزارهای رسانهای محدودی در اختیار دارد و به همین دلیل این عبارت تفاسیر مختلفی را برانگیخته است. برخی آن را صرفاً هشداری سیاسی میدانند؛ پیامی به منتقدان که دولت دیگر قصد ندارد در برابر حملات سکوت کند
رابطه پاستور و جامجم وارد مرحله تازهای شده است. انتقادهای تند رئیسجمهور از صداوسیما، این پرسش را مطرح میکند که آیا وقت عبور دولت از راهبرد مدارا با رسانه ملی و بازتعریف آرایش رسانهای خود نرسیده است؟
صداوسیما این بار همزمان با حضور فرستاده ویژه پاکستان در تهران مخالفتش با مذاکرات با دعوت از لاریجانی به تلویزیون علنی کرد. محمدجواد لاریجانی با حضور در تلویزیون گفت: رفتن ایران و آقای قالیباف به اسلامآباد غلط بود و هزینهای بزرگ بود.
مسعود پزشکیان برای چندمینبار با انتقاد از رویه صداوسیما و روایتهای نادرست و غیرواقعی آن از شرایط کشور به انتقاد از این سازمان پرداخت و با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد فضای عمومی جامعه تحتتأثیر اطلاعات غیرمستند و برداشتهای فاقد پشتوانه علمی قرار گیرد، خواستار بازنگری جدی در رسانه ملی شد.
در برنامه «من ایرانم» صداوسیما، یک کارشناس اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه مشاهده میکنید. او گفت: «اینکه بعضیها میگویند ما آریایی هستیم، نژادپرستی است. تمدن ما ۶۵ هزار ساله است، آریاییها فقط ۴-۵ هزار سال پیش آمدند. آنها همه را کشتند و به قدرت رسیدند؛ بنابراین گفتن اینکه ما آریایی هستیم یعنی افتخار به نسلکشی.»
در قسمت دوم سریال «صفا با خانواده» شخصیت صفا با بازی احمد مهرانفر از مشکلات اقتصادی ایران گلایه میکند. سینما ۱۲۰: در قسمت دوم سریال «صفا با خانواده» شخصیت صفا با بازی احمد مهرانفر از مشکلات اقتصادی ایران گلایه میکند. معین (روحالله زمانی) مدعی میشود که طبق آمار، ایالات متحده آمریکا «بیچارهترین، بدبختترین، فقیرترین» کشور دنیا است. به چند رسانه داخلی مراجعه کردیم و سراغ نام ۱۰ کشور فقیر دنیا در سال ۲۰۲۵ رفتیم؛ اما نامی از آمریکا نبود. «صفا با خانواده» به کارگردانی منوچهر هادی، سریال جدید شبکه سه است که دو قسمت ابتدایی آن ساختار و محتوایی ضعیف داشته و رغبتی برای تماشا ایجاد نمیکند.
در شرایطی که نهادهای فرادستی و شورای عالی امنیت ملی با محوریت رئیس مجلس، هدایت دیپلماسی کشور را بر عهده دارند، رسانه ملی با استفاده از بودجه عمومی عملا به تریبونی برای جریانهای اقلیت و مخالف مذاکره تبدیل شده است. منتقدان معتقدند تا زمانی که دولت در برابر تزریق پولهای بدون زحمت دولتی به جامجم اقدام قاطعی نکند، غلبه نگاه ایدئولوژیک بر تحلیلهای کارشناسی و سانسور واقعیتها ادامه خواهد داشت و شخص رئیسجمهور ناگزیر به تحمل این تقابل خودساخته است.
کارشناس شبکه خبر گفت: راهکار وجود دارد و به لحاظ حقوقی اینطور موازیکاریها آرامش و امنیت روانی جامعه را بر هم میزند. مجری در ادامه گفت: همکاران من تلاش کردند از دوستان وزارت ارتباطات و دولت مهمان داشته باشیم در استودیو تا آنها توضیح بدهند، اما اجابت نشد. فضا فراهم است تا بیایند و توضیح خود را درباره بازگشایی اینترنت بین الملل بدهند.